Pengaruh Promosi Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Merek Converse

Rini Astuti, Isna Ardila, Rodhitur Rahman Lubis

Abstract


Promotion and Product Quality are important things that can influence purchasing decisions, the better the quality of the products that are owned and supported by attractive and persuasive promotions, it will be able to provide encouragement to consumers in making purchasing decisions on marketed products. This study aims to determine whether there is an effect of promotion on purchasing decisions, and whether there is an effect of product quality on purchasing decisions and whether there is an effect of promotion and product quality on purchasing decisions for Converse products on UMSU students. The population in this study were all UMSU students. Sampling in this study using the Slovin formula with the results of 100 respondents who became the sample. The data analysis technique used multiple linear regression, classical assumption test, t test, f test, and coefficient of determination. The results of this study indicate that the promotion variable has a significant effect on purchasing decisions, and the variable quality of the product has a significant effect on purchasing decisions. Based on the simultaneous test, promotion variables and product quality have a significant effect on purchasing decisions.

Keywords


promotion, product quality, purchase decisions

Full Text:

PDF

References


Amalia, S., & Nasution, M. A. (2017). Pengaruh Citra Merek, Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusn Pembelian Handphone Merek Xiaomi di Kota Langsa. Jurnal Manajemen Dan Keuangan, 6(1), 8–21.

Arianty, Nel. (2013). Pengaruh Promosi Terhadap Keputusan Pelanggan Menggunakan Kartu Mentari Pada PT. Indosat Tbk. Medan. Ekonomikawan : Jurnal Ilmu Ekonomi Dan Studi Pembangunan, 13(1), 101–115. https://doi.org/10.30596/ekonomikawan.v13i1.234

Arianty, Nel. (2016). Pengaruh Promosi dan Merek terhadap Keputusan Pembelian. Prosiding Dies Natalis Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Sumatera Utara, 4(2), 76–87.

Asrizal Efendy Nasution, Linzzy Pratami Putri, M. T. L. (2019). Analisis Pengaruh Harga, Promosi, Kepercayaan dan Karakteristik Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada 212 Mart di Kota Medan. Proseding Seminar Nasional Kewirausahaan, 1(1), 194–199.

Assauri, S. (2014). Manajemen Pemasaran Dasar, Konsep dan Strategi. Raja Grafindo Persada.

Assauri, Sofyan. (2010). Manajemen Pemasaran. Rajawali Pers.

Astuti, R, & Abdullah, I. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Pakaian di Usaha Mikro Kecil Menengah. Jurnal Ilman : Ilmu Manajemen, 5(2), 14–23.

Astuti, Rini, & Abdullah, I. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Pakaian di Usaha Mikro Kecil Menengah. Jurnal Ilman : Jurnal Ilmu Manajamen, 5(2), 14–23. https://doi.org/10.35126/ilman.v5i2.11

Fahmi, & Irham. (2016). Perilaku Konsumen : Teori dan Aplikasi. Alfabeta.

Fahmi, M. (2016). Pengaruh Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Surat Kabar Tribun Medan. Jurnal Ilmiah Marsitek, 1(1), 65–72.

Farisi, S. (2018). Pengaruh Citra Merek dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Adidas pada Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Prosiding: The National Conferences Management and Business (NCMAB) 2018, 689–705.

Firmansyah, M. A. (2018). Perilaku Konsumen ( Sikap dan Pemasaran). Deepublish.

Gultom, D, K. (2017). Pengaruh Harga dan Kualitas Produk Terhadap keputusan Pembelian Konsumen Handphone Blackberry Pada Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Jurnal Ilmiah Kohesi, 1(1), 111–123.

Gultom, D. K. (2017). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Serta Dampaknya Pada Loyalitas Konsumen Handphone Blackberry Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Jurnal Ilmiah Kohesi, 1(1), 81–94.

Hani, H. T. (2002). Manajemen. BPFE.

Juliandi, A., Irfan, & Manurung, S. (2015). Metode Penelitian. Umsu Press.

Kotler, P. (2008). Manajemen Pemasaran. PT Indeks.

Kotler, P., & Amstrong, G. (2009). Principle Of Marketing. Pearson Prentice Hall.

Lubis, A. A. (2015). Pengaruh Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Surat Kabar. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 16(02), 1–11.

Lupiyoadi, R. (2013). Manajemen Pemasaran. Salemba Empat.

Muis, M. R., & Fahmi, M. (2017). Pengaruh Promosi dan Citra Perusahaan Terhadap Keputusan Nasabah. Jurnal Ilmiah Kohesi, 1(3).

Nasution, A. E., & Lesmana, M. T. (2018). Pengaruh Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Studi Kasus Pada Alfamart di Kota Medan). Seminar Nasional Vokasi Indonesia (SNVI) Universitas Islam Indonesia (UII), 2(3), 83–88.

Purnama, N. I., & Rialdy, N. (2019). Pengaruh Kualitas Produk dan Personal Selling Terhadap Kepuasan Pelanggan Alat-Alat Bangunan Pada PT. Rodes Chemindo Medan. 1(1), 175.

Sanjaya, S. (2015). Pengaruh Promosi dan Merek Terhadap Keputusan Pembelian Pada PT. Sinar Sosro Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 16(2), 108–121.

Sudaryono. (2016). Manajemen Pemasaran Teori Dan Implementasi. ANDI.

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kualitatif, Kuantitatif dan R&D. ALFABETA.

Tjiptono, F, & Chandra, G. (2016). Service, Quality, dan Satisfaction. Andi Offset.

Tobing, R, P., & Bismala, L. (2015). Pengaruh Citra Merek dan Periklanan Terhadap Keputusan Pembelian Polis Asuransi. Jurnal Akuntansi Dan Bisnis, 1(2), 73–81.

Weenas, J. R. (2013). Kualitas Produk, Harga, Promosi dan Kualitas Pelayanan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Spring Bed Comforta. Jurnal EMBA, 1(4), 607–618.




DOI: https://doi.org/10.53695/ja.v2i2.154

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Jurnal AKMAMI (Akuntansi Manajemen Ekonomi)

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

           

 

Lisensi Creative Commons


Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-NonKomersial-BerbagiSerupa 4.0 Internasional.