EMPOWERMENT OF MICRO SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES IN INCREASING PROFITABILITY IN THE MUHAMMADIYAH-OWNED ENTERPRISES ENVIRONMENT IN MEDAN
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
References
Adam, S., Msi, M., & Taufik Syastra, M. (2015). PEMANFAATAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS TEKNOLOGI INFORMASI BAGI SISWA KELAS X SMA ANANDA BATAM. In 78 CBIS Journal (Vol. 3, Issue 2).
Adi Nugroho, D. (2023). Upaya Internasionalisasi Muhammadiyah Melalui Sektor Pendidikan. Ganaya?: Jurnal Ilmu Sosial Dan Humaniora, 6(1), 85–98. https://doi.org/10.37329/ganaya.v6i1.2020
Febriyantoro, M. T., & Arisandi, D. (2018). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil Dan Menengah Pada Era Masyarakat Ekonomi Asean. JMD: Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara, 1(2), 61–76. https://doi.org/10.26533/jmd.v1i2.175
Nasution, S., Alpi, M. F., & Nasution, M. T. (2021). Pelatihan Pengelolaan Keuangan Amal Usaha Pemuda Muhammadiyah (Pimpinan Daerah Pemuda Muhammadiyah Serdang Bedagai). ABDI SABHA (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat), 2(2), 236–245. https://doi.org/10.53695/jas.v2i2.313
Nurjanah, L., Berlianna, T. M., Anggreani, R. A., Mudzalifah, S., Adinugroho, T. R., & Prasetyo, H. D. (2021). Rasio Profitabilitas dan Penilaian Kinerja Keuangan UMKM. Jurnal Manajemen Bisnis, 18(4), 591–606. https://doi.org/10.38043/jmb.v18i4.3321
Prativi, A., Agustina, D., & Nasehati, S. (2019). Pelatihan Pembukuan Sederhana UMKM Pada Anggota KSU Hasta Mandiri Kota Magelang. Prosiding Seminar Nasional Mewujudkan Masyarakat Madani Dan Lestari Seri 9, 53(9), 1–5.
Rohani, I. (2021). Gerakan Sosial Muhammadiyah. Tarbawi Ngabar: Jurnal of Education, 2(1), 41–59. https://doi.org/10.55380/tarbawi.v2i1.90
Utami, S. (2023). Belanja Online Menjadi Trend Remaja Selama Pandemi Covid-19. AN-NISA: Jurnal Studi Gender Dan Anak, 13(1), 730–738.